خشم عمومی علیه ابتذال و بدحجابی


800x600 ارزشهای اسلام و انقلاب را پاسداری کنیم خشم عمومی علیه ابتذال و بدحجابی طی ماههای اخیر و بمناسبت بزرگداشت میلاد با سعادت صدیقه طاهره سلام الله علیها و روز زن و به تناسب همین ابراز تنفر از ره آورد روز سیاه هفده دی یادآور اسارت زن در عصر ستمشاهی، فضای کشور ما شاهد سمینارها و تظاهرات و راهپیمائی های گسترده ی امت حزب الله، این سربازان گمنام اسلام و انقلاب بود. خواهران و برادران پرشور و غیور، خانواده های شهدا، طلاب حوزه ها، دانشجویان دانشگاهها، بسیجیان و رزمندگان، در تهران و شهرستانها با عنوان «طلایه داران عفاف» «احیای شخصیت و ارزشهای زن» «پاسداری از سنگر حجاب» و ... مشارکت نموده و تنفر و انزجار خویش را از مروّجین فساد و فرهنگ منحط غربی و ابتذال و بدحجابی مشتی عناصر بی تعهد و رفتار برخی مجلات قلم به مزد و بی تعهد و پاره ای برنامه های هنری و نمایشی و با اجتماع در مراکز نماز جمعه و یا در برابر مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور و ... بار دیگر اعلام داشتند و حضور همیشگی خویش را در این پیکار فرهنگی به اثبات رسانیدند. ضمن مواد قطعنامه ها مواردی از این قبیل بود: «مسئولین محترم با فرهنگ مبتذل غربی و پدیده ی بدحجابی که هر روز وضع بدتری می- گیرد مقابله کنند و بقایای اندیشه تقلید از الگوهای اجنبی را از محیط بزدایند... از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین قوانین انقلابی در جهت مبارزه با فساد، از مسئولین قضائی برخورد قاطع و جدی و از مسئولین اجرائی، حسن اجرا و نظارت و کنترل جدی و دقیق خواسته شده است. از صدا و سیما (ضمن اعتراف به نقاط مثبت این رسانه بزرگ اجتماعی) خواسته اند مبلغ ارزشهای والای اخلاقی و اسلامی در این دانشگاه عظیم باشد و با بکارگیری شیوه های هنری به مبانی اخلاقی بیشتر اهتمام ورزد و از ارائه آنچه متناسب با روح انقلابی نسل جوان نیست و یا غیر مستقیم مروج تجمل گرائی و    بی خیالی است خودداری کند. از خواهران مسلمان خواسته شده با الگو قراردادن سیره ی صالحه ی زهرا سلام الله علیها ساده زیستی را پیشه سازند و تجمل گرائی را از صفحه زندگی بزدایند و فضایل را ملاک ارزشهای خود بدانند و در تربیت فرزندان مومن و صالح همت ورزند... امت حزب الله با استناد به بخشهائی از وصایای امام فقید و عظیم الشان امت قدس سره الشریف و همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، که در این روزها رساترین بیانات را در ضرورت برخورد قاطع با فرهنگ ابتذال داشته اند و مسئولیت رسانه ها از جمله صدا و سیما را در ارائه هرچه بیشتر ارزشهای اسلامی مورد تاکید قرار داده اند، هشدار داده اند: «چنانچه از طریق قانونی جلو این بی بندوباری ها گرفته نشود، مردم خود بحکم وظیفه امر بمعروف و نهی از منکر اقدام لازم را خواهند نمود...». پاسخ عملی به احساسات پاک مردم بمورد است مسئولین و دست اندرکاران امور با تاسّی به سیره ی مبارکه امام فقیدمان قدس الله روح که توجه ی خاصی به نقش مردم در صحنه های انقلاب داشتند از احساسات پاک این مردم پیشرو و هشیار عملا تشکر و تقدیر کنند. مردمی که بار سنگین این انقلاب را با چهره ی گشاده بدوش کشیدند و در هیچ یک از مشکلات روزمره و مشکلات سنگین و کمرشکن اقتصادی دم برنیاوردند و با درک واقعیات و موقعیت حساس کشور مجال جنگ روانی و سوء استفاده تبلیغی به دشمنان میهن اسلامی ندادند... آری همین مردم، هرگاه احساس کنند ارزشهائی که بپای آن، عزیزترین سرمایه هایشان را فدا کردند، بدست مشتی عناصر فاسد و فرصت طلب و مروجین فساد، به مخاطره می افتد، آرام نمی نشینند و خود به راه می افتند و حرفشان را می زنند. آری این احساسات       بی شائبه و مقدس قابل قدردانی است و باید مسئولین دلسوز ما در مقام پاسخ گوئی توجه سریع و عملی بیشتری داشته باشند. در این راستا مردم توقع مادی ندارند که قابل حل نباشد. آنها می خواهند با رسوبات فرهنگی و اخلاقی جاهلیت ستمشاهی و هفده دی رضاخانی و عناصر بی درد و متظاهرین به فسق و فساد برخورد جدی شود... و این قابل عمل است... نهایت        برنامه ریزی و مشورت و تلاش بیشتر می طلبد، ولی چنین بنظر میرسد که طی سالهای پس از پیروزی انقلاب فضای پرشور انقلاب بوده که عملا کنترل محیط را در دست داشته، اما برنامه جامع و حسابشده در بعد فرهنگی، قضائی و اجرائی و در جهت مقابله با متظاهرین به فساد تدارک نشده و به همین دلیل و بدلیل ضعف برخوردها، محیط در حد انتظار پاکسازی نشده است از باب مثال: در مورد خروج زنان و دختران مجرد از کشور و سفر به کشورهای خارجی در مقالات گذشته به ضایعات اخلاقی و حیثیتی آن برای کشور و نظام اشاره کردیم و به مسئولین نیز گزارشی مکتوب و مفصل دادیم که تحقیقات و اخبار متواتر دیگر مؤید آن گزارش بود و پیشنهاد شد اینان از سوی مسئولین قضائی          ممنوع الخروج شوند؛ در این خصوص با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت می کردیم ایشان می گفت: «قانون مربوط به خروج زنان مجرد در مجلس است» گفتم برادر عزیز! ما خبر از کار سنگین مجلس داریم و می دانیم تا نوبت به بررسی این طرح برسد و بحث و مشورت و تصمیم گیری شود و بعد به دستگاههای قضائی و اجرائی داده شود و واحدهای مربوطه آئین نامه ی اجرائی تهیه کنند و ابلاغ نمایند و به مرحله ی عمل نزدیک شود این کار علی القاعده صبر ایوب می خواهد! و در این فاصله ی زمانی صدها پرواز خارجی صدها نوبت اینگونه زنان و دخترام معلوم الهویه را به خارج می رسانند و آنها هر غلطی می خواهند می کنند و لحظه لحظه ی حرکتشان تبلیغ علیه جمهوری اسلامی است و قصه لایحه و مصوبه ما نوشدار و بعد از مردن سهراب است! آیا واقعا در این گونه موارد مشکل ما مصوبه نداشتن است؟ آیا فرامین اسلام در مورد نهی از منکر و عدم اعانت به اثم برای تصمیم و اجرا کافی نیست؟ ما که به مصالح اسلام و انقلاب می اندیشیم و از اوامر ولایتی نیز می توانیم استفاده کنیم در این گونه موارد چرا بلاتکلیف باشیم؟ اجازه دهید در اینجا روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله بیاوریم: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: هرگاه بنده ای در خفا معصیت کند تنها به خود زیان رسانده اما چون گناه علنی شود و با آن مخالفت صورت نپذیرد به کل جامعه زیان می رساند. آن گاه امام صادق علیه السلام در توضیح کلام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: این بدان جهت است که گناهان علنی دین خدا را خوار و خفیف می کند و دشمنان خدا میدان برای معصیت بیشتر پیدا می کنند. «قال رسول الله صلی الله علیه و آله: ان المعصیة اذا عمل بها سرّا لم یضرّ الا عاملها فاذا عمل علانیة و لم یغیر علیه اضرت بالعامه. قال جعفربن محمد علیه السلام و ذلک انه یذل بعمله دین الله و یقتدی به اهل عداوة الله»[1]. آیا اعمال و رفتار گروه فوق الذکر و مروجین فساد تضعیف کننده دین و عامل گسترش فساد برای دیگران و هتک حیثیت نظام نیست؟ آیا در ضرورت برخورد جدی با اینان جای درنگ است؟! از جهانداری علی (ع) درس بیاموزیم همه ما خوانده ایم هنگامی که لشکریان معاویه ی سفاک به شهر انبار یورش آورده و دست بند و گوشواره و زیور آلات را از زنان مسلمان و اهل کتاب می ربوده اند خبر آن به امیر مومنان علی علیه السلام رسید آن حضرت خطبه ای پرشور ایراد نمودند و در ضمن آن فرمودند: اگر مرد مسلمان بعد از این ماجرا از غصه بمیرد جای ملامت نیست بلکه بنظر من سزاوار است «فلو ان امرا مسلما مات من بعد هذا اسفا ما کان ملوما بل کان عندی جدیرا»[2]. اینها و صدها روایت و همچنین آیات بسیار در باب امر بمعروف و نهی از منکر جلو چشم ما است و وظیفه را مشخص کرده و بی برنامه گی و بلاتکلیفی در نحوه برخورد با منکرات و مروجین فساد و ابتذال و فلان مجله و فلان برنامه ی هنری و ممانعت از خروج زنانی آنچنان که اشاره شد... پاسخگوی تکلیف نیست و اثری جز گسترش بیشتر فساد و میدان دادن به ضد انقلاب ببار نمی آورد. البته ما نیز توجه داریم که کار دشوار است و چندان ساده نیست اما تاکید داریم که از امکانات و نیروها و اندیشه ها در این باب کمک نگرفته ایم وگرنه ثمره و نتیجه بهتر از این ببار می آمد. شما آمادگی مردم و حضور و توقع آنها را ببینید و انتظار مسلمانان دیگر را که در سطح جهان به نظاره ایستاده تا تجربه سرنوشت ساز انقلاب اسلامی را مشاهده کنند در نظر بگیرید و آنگاه بیندیشید آیا می توان جدی تر با مسائل برخورد کرد یا نه؟ یکی از نشریات می نویسد: «اخیرا یکی از وکلای دادگستری پاکستان که به اتفاق همسرش از سفر به ایران بازگشته بود در گفتگوئی با نماینده ی فرهنگی کشورمان در کویته اظهار داشت: «همسر من که برای اولین بار از ایران بازدید می کرد. و راجع به حجاب بانوان ایرانی تصور خاصی داشت با دیدن خانمائی که با جوراب نازک در خیابانها رفت و آمد می کردند بسیار متعجب شده بود...» همچنین در این نشریه آمده: «پدیده ی بدحجابی در ایران باعث بروز واکنشهای منفی در خارج از کشور بخصوص مردم مسلمان پاکستان گردیده است چنانکه دانشجویان امامیه (I.S.O.) در بازگشت از ایران صریحا می گفتند: «بدحجابی در ایران سریعا در حال رشد است بنظر می رسد در صورتیکه روند بدحجابی همچنان ادامه یابد ضربه مهلکی بر وجهه تبلیغاتی ایران در پاکستان وارد آید»[3]. انعکاس جهانی حجاب اسلامی و مسئولیت ها حقیقت این است که ما خودمان غافلیم در بلندای کدام قله قرار گرفته ایم و دنیا با چه توقع و امیدی بما می نگرد... وقتی دختران دانش آموز مسلمان در فرانسه و انگلیس یعنی دنیای هرزگی و رذالت اروپا برای حفظ حجاب اسلامی آنگونه مقاومت می کنند این یک نبرد آرمان خواهانه بر سر حفظ ارزشها است که چشمه ی آن اسلام و تبلور امروز آن ایران و انقلابی است که امام خمینی قدس سره الشریف آن را پی افکندند وقتی دانشجویان دختر در ترکیه آتاترکی برای حفظ حجاب آن تظاهرات را می کنند و فریاد اسلام خواهی آنان در برابر رژیم لائیک این کشور دانشگاه آنکارا را می لرزاند و «رویتر» آنرا «تجدید حیات اسلام در ترکیه» می نامد این الهام از زن مسلمان ایرانی است که در برابر تهاجم ابتذال پیشین و در برابر رگبار گلوله های رژیم منحوس شاه صلای مقاومت سرداد وقتی زنان با حجاب فلسطین و لبنان در برابر حملات وحشیانه صهیونیستها آنگونه فریاد مقاومت دارند اسوه ی این استقامت در عصر ما زن ایرانی است که از صدیقه ی طاهره علیها سلام و زینب کبری علیها سلام درس فضیلت و قهرمانی آموخته است و همچنین در تونس، مراکش و مصر و دیگر نقاط جهان. آری زنان با فضیلت ما الگوی دیگر زنان جهان در ایما و صلابت و عفافند که نمونه های بسیار دارد: «بدنبال درخواست گروه زیرزمینی حزب اسلامی در کشمیر مبنی بر رعایت حجاب اسلامی توسط بانوان و حمایت برخی گروههای مبارز اکنون در «سرینگار» پایتخت کشمیر بر تعداد رعایت کنندگان حجاب اسلامی اعم از روبند و برقه و حتی چادر مشکی به سبک بانوان مسلمان ایرانی افزوده شده است و این حرکات در کالج ها و مدارس دخترانه نیز به نحو چشمگیری افزایش یافته است...» (بولتن فرهنگی روابط بین الملل وزارت ارشاد اسلامی- 4/7/68 شماره 116). این تفکر حتی دیگران را نیز تحت تاثیر قرار داده تا بدانجا که «پل پارنز» مدیر یک مدرسه ی مسیحی در منچستر انگلیس ضمن محکوم کردن منع دو دختر دانش آموز محجبه از حضور در کلاس درس یکی از مدارس شمال انگلیس گفت: علی رغم مسیحی بودن مدرسه، ما دارای 18 دختر دانش آموز مسلمان هستیم و همگی آنان دارای حجاب اسلامی هستند. در روزنامه ی انگلیسی تایمز نیز عکس این 18 دانش آموز باحجاب اسلامی چاپ شده است[4]. همانطور که در مقاله پیشین به تفصیل گفتیم مساله ی سمبلیک حجاب اسلامی امروز در صحنه ی بین المللی از صورت یک پوشش سنتی صرفا اسلامی فراتر رفته و به نبرد فکری، فرهنگی و عقیدتی اسلامی در برابر فرهنگ منحط ضد ارزشی غرب و بطور مطلق جهان خارج از اسلام کشیده شده و این چیزی است که سردمداران غربی و دستگاههای خبری آنها پنهان نمیدارند و در برابر آن سنگربندی کرده و به موضع انفعالی خود نیز توجه کرده اند اکنون نمونه دیگر از این برداشت و استنباط: انقلاب امام راه گشای بازگشت به اسلام ناب روزنامه ی ایتالیائی «لااستامپا» طی مقاله ای ضمن بررسی انگیزه ی حرکت اسلام گرائی در جهان اسلام می نویسد: «با گذشت زمان ممانعت از رشد آثار بیداری اسلامی در جهان برای غرب دشوارتر خواهد شد... افکار تجددگرائی بین مسلمانان و مدرنیزه کردن جامعه پس از اقدامات آتاترک در ترکیه، جمال عبدالناصر در مصر، بورقیبه در تونس و سایر حرکتهای فکری رهبری حزب بعث و ساف، جهان اسلام را به این باور رساند که عقاید غیرمذهبی و ملی گرائی توان برآورده کردن خواسته های ملتها را ندارد». «لااستامپا» می افزاید: «بدین صورت مسلمانان ناراضی به طرف مساجد و بنیادگرائی روی آوردند و انقلاب (امام) خمینی نیز راهگشای تمام جریانهای تجددگرائی برای بازگشت به اسلام ناب بود»[5]. لشکرکشی فرهنگی غرب با این توصیف طبیعی است که در برابر امواج نورانی اسلام انقلابی که ملتها را به خود جذب کرده و گستره ی فزاینده اش قدرتهای غول آسای شرق و غرب را به تحیر و واکنشهای وحشیانه واداشته، دشمنان اسلام بویژه امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم و صلیبی گری قرن بیکار ننشینند و خود و عواملشان در داخل و خارج دائما به توطئه چینی سرگرم باشند و برای سرکوب حرکتهای رهائی بخش، شرق و غرب دست در دست هم نهند. هجوم سیل آسای مواد مخدر از مرزهای بین المللی و تشکیل باندهای قاچاق و فعالیت مداوم مهره های توزیع در سراسر کشور و ارقام سرسام آور قاچاقچیان و رشد فزاینده ی آن طبیعی است. همانگونه که تظاهر زنان طاغوت زده و عروسکهای خیابانی پس مانده ی رژیم منحوس پیشین (در همان لحظاتی که مردم با بانگ بلند بدحجابی را محکوم می کنند) را نباید صرفا ناشی از هواپرستی و بی ایمانی و فساد اخلاق، اینان و اولیاء خانوادگی شان دانست، بلکه اضافه بر اینها باید بر عوامل سیاسی پشت پرده و روی پرده که از ناحیه ی دشمنان خارجی و داخلی طراحی می شود و خط و خطوطی که از رادیوهای بیگانه و تلفنها و نوارهای ویدئو و فیلمهای کذائی به یکدیگر می دهند انگشت نهاد. بی علت و تصادفی نیست که هر از چند گاه این آدمکها و عروسکهای بی اراده یک حرکت دیکته شده ی ضدانقلابی و ضداخلاق را در یک سطح هماهنگ عمل می کنند و با نوع خاصی از لباسهای جلف و آرایشهای تند و پاپیون و کراوات در خیابانها، دکه ها و رستورانها و ادارات و بیمارستانها بطور آزاد و با خاطر آسوده، ظاهر می شوند. آیا در برابر این حرکتهای مرموز و زیانبار بهتر از این نمی شود عمل کرد؟ آیا در برابر امواج فساد دست به دست مالیدن «وان قلت و قلت» گفتن چاره ساز است؟ آیا ما نمی توانیم به دلیل مصالح اسلام و کشور، آن عده زنان و مردان که در خارج دور و نزدیک می روند و آبروریزی می کنند، شناسائی کرده و بر گذرنامه هایشان مهر خروج نزنیم؟ آیا نمی توانیم پارکها و خیابانها و بیمارستانها و ادارات را از اینگونه عناصر پاکسازی کنیم؟ آیا نمی شود معدود مجلات قلم به مزد را ممنوع الانتشار کنیم؟ چرا، می توانیم. زیرا اسلام تکلیف را روشن ساخته و مردم هم پشتیبانند. و دنیا نیز هرچه می خواهد بگوید. در اینجا یک بار دیگر تاکید می کنیم که مفهوم آنچه در این مقال آمد این نیست که روح یاس و نومیدی بر ما حاکم است بلکه بر عکس، از آن رو که درخت انقلاب به ثمر نشسته «و اصلها ثابت و فرعها فی السماء» و ثمرات این شجره ی طیبه به اقصی نقاط جهان گسترش یافته و کام حق جویان را شیرین و به کام جباران و جانیان زهر هلاهل ریخته «یعجب الزراء لیغیظ بهم الکفار» و با اعتراف به اینکه تنها نظام حامی اسلام ناب محمدی (ص) در جهان، نظام استوار جمهوری اسلامی ایران است و بهترین مسئولین و متصدیان امور بی شک و تردید مسئولین مومن مردمی و دلسوز و فداکار ما هستند. و با توجه به اینکه در کشور اسلامی ما کمتر از هر نقطه دیگر جهان گناه و خلاف شرع وجود دارد و مردم ما بهترین مردم روی زمین اند. اما از آن رو که انقلاب اسلامی الگوی مسلمین جهان و کشور ما به فرموده ی رهبر انقلاب «ام القرای» کشورهای اسلامی است لذا باید همه و همه از دولت و ملت بکوشند تا این اسوه بودن را در کلیه ی ابعاد همچنان حفظ و نگهبانی کنند و خس و خارها را از این مزرعه ی ایمان و فضیلت بزدایند و از توطئه دشمن در امان نباشند که دشمن هزاران چهره دارد. و هر لحظه به شکلی چون بت عیار درمی آید. ادامه دارد   [1]- وسایل الشیعه- ج 6 ص 407. [2]- نهج البلاغه- خطبه ی 27. [3]- خبرنامه ی فرهنگی- اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی- شماره ی 72. [4]- روزنامه ی رسالت- 30/10/68 از خبرگزاری جمهوری اسلامی. [5]- خبرنامه ی فرهنگی، اجتماعی- شماره ی 73. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin:0in; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:14px; font-family:tahoma"Tahoma","sans-serif";}